انواع لامپ SMD

لامپ SMD یکی از بهترین گزینه ها برای نور پردازی در داخل داخلی دکوراسیون خانه به شمار می آید. در واقع این نوع لامپ SMD از تکمیل شده لامپ ال ای دی است و از زیر گروه آن قابل قبول است که از انواع لوازم الکتریکی برای عزیز عزیز قابل تهیه است.

آیا تا به حال از SMD چراغ چیزی به گوشتان خورده است؟ آیا می دانید این چراغ در کجا استفاده می شود؟ یا حتی دارای چه ظاهر، شکل و یا کیفیتی است؟ ما پاسخ همه سوالات به شماخواهیم داد. این لامپ از شناخته شده زیر لامپ ال ای دی شناخته شده است. اما سیستم آن به این صورت است که:

  • چندین ال دی دی در کنار هم روی پانل نصب می شوند.
  • سپس به نور پردازی های لازم در فضا انجام می شود.

اما تفاوت و مشخص شده که چراغ اس ام دی نسبت به چراغ ال دی دی، این است که:

  • منجر به ایجاد حرارت بسیار کمتر نسبت به المپ های ال دی دی می شود.
  • دارای طول عمر بیشتر هستند.
  • هم چنین از نور پردازی قوی تری برخوردار هستند.

در قرن 21 به دلیل تک رنگ بودن و بهره نوری پایین  لامپ های ال ای دی متحول شد و دانشمندان تکنولوژی ساخت تراشه های اس ام دی را اختراع کردند .این تکنولوژی پیشرفته در لامپ های ال ای دی ,منجر به ساخت لامپ های بسیار کار آمد تر,با تنوع رنگ بیشتر ,وضوح بالاتر ,حجم بسیار کمتر و زاویه ی دید بهتر همراه با صرفه جویی انرژی  بیشتر به نام لامپ اس ام دی گردید.

انواع لامپ SMD از نظر ساختار بدنه :

1. چراغ smd حبابی

2. چراغ smd پروژکتوری

3. چراغ ال ای دی دانلایت

4. پروژکتور و ال واشر ال ای دی

5. چراغ ال ای دی نواری

6. چراغ روشنایی پنل ال ای دی

انواع لامپ smd | مرکز خرید لامپ SMD

لامپ اس ام دی چیست؟

لامپ اس ام دی چیست؟

علامت اختصاری SMDاز دستگاه SURFACE MOUNTED DIVICE که به معنی قطعات نصب شده روی سطح می باشد,گرفته شده است .در تکنولوژی smd اجزای مختلف از پیش ساخته شده به مدار چاپی لحیم می شوند .

طراحی آنها به گونه ای است که برد آن ها ضخامت بسیار کمی خواهد داشت .

در صنعت این شیوه به طور گسترده ای جایگزین فناوری THT به ویژه برای دستگاه هایی که نیاز به کوچک بودن یا مسطح بودن داشتند ,شد. علاوه بر این اجازه می دهد هر دو طرف PCB ها مورد استفاده قزار بگیرند.
پیدایش تکنولوژی smd باعث شد چراغ هایLED که سال ها پیش از آن به بازار عرضه می شد تغییرات تکاملی را تجربه کنند به طوری که جنبه های مختلف عملکرد آن طی گذشت زمان بهبود پیدا کرد .

امروزه اکثر قطعات ال ای دی مورد استفاده در موارد روشنایی و نور پردازی بر پایه ی همین تکنولوژی ساخته می شوند .

برای افرادی که به دنبال فرا گرفتن  اطلاعاتی  پیرامون روشنایی و نور پردازی هستند شناخت لامپ های COB و SMD لازم است ,تصمیم گیری در مورد هر کدام از این دو ال ای دی به نوع کاربری که در نظر گرفته شده وابسته است .به طور معمول SMD ها برای مکان هایی که نیاز به پخش نور گسترده دارند تا ایجاد سایه به حداقل برسد به کار می رود و COB ها برای بخش هایی که نور متمرکز نیاز است به کار برده می شود .

تفاوت SMD و COB :

در لامپ SMD خبری از یک بورد واحد نیست بلکه چندین LED در کنار هم بر روی یک پنل نصب می شوند که این امر گرمای کمتری را تولید می کنند بنابرین SMD ها طول عمر و نور بیشتری دارند . ولی COB از یک تراشه ای درست شده که اجتماع بزرگی از LED ها است و به طور مستقیم بر روی مدار نصب می شود به دلیل اجتماع ال ای دی ها گرمای بیشتری نسبت به SMD ها تولید می کنند که اگر از خنک کننده های مناسب در آن ها استفاده نشود با گذشت زمان بر میزان نور و روشنایی آن ها تاثیر خواهد گذاشت 

از انواع لامپ smd در چه جاهایی استفاده می شود؟

از انواع لامپ smd در چه جاهایی استفاده می شود؟از چراغ اس ام دی در لامپ های کوچک,چراغ های خیابانی و حتی برای قطعات چشمک زن در موبایل استفاده می شود .تراشه اس ام دی در مقایسه با تکنولوژی dipبسیار کوچک تراست و باعث می شود که از آنها برای موارد مختلف از جمله نور پس زمینه تجهیزات الکترونیکی و روشنایی عمومی استفاده شود.

از کاربرد های مدرن و جدید نور پردازی با لامپ اس ام دی عبارتند از :نور پردازی در سقف کشسان ,استفاده از لامپ اس ام دی سقفی در سقف آسمان مجازی صفحات نور پردازی سقف کاذب متحرک (آسمان مجازی متحرک و سقف کشسان متحرک).

نور پردازی در نما ساختمانها ,نور پردازی باغچه و باغ ,ایجاد نور همانند نور روز در ادارات و سالن های همایش واستفاده در نور اتومبیل ها .

لامپ اس ام دی ماشین در طرح مدل و رنگ های مختلف وجود دارد و به علت طول عمر زیاد چراغ اس ام دی نسبن به چراغ های هالوژتی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است

ویژگی های منخصر بفرد انواع لامپ smd

ویژگی های منخصر بفرد انواع لامپ smd

 ویژگی های منحصر بفرد SMD:

1.روشنایی و نور پردازی کاملا یکنواخت و ملایم و بدون تیرگی (لبه های بزرگتر):

نور پردازی  اس ام دی یکی از انتقادات اولیه که به ال ای دی ها  وارد شد (به دلیل آن که تمرکز بیش از اندازه و خوب پخش نشد) را رفع کرد. لامپ های اس ام دی دارای  زاویه 120 درجه هستند که زاویه ای بیشتر از لامپ هالوژناست ، به همین دلیل فضای بازتر و بیشتری را پوشش می دهند.

2. طول عمر طولانی تر:

هزینه های تعمیر لامپ اس ام دی به شدت کاهش می یابد زیرا صنعت، دیگر وقت خود را صرف تعمیر و نگهداری نیست، بلکه در صورت ایجاد ناسازگاری، کل دستگاه بورد می تواند با هزینه کمی عوض کرد.

3. کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی (افزایش بهره وری):

یکی از بزرگترین پیشرفتها این است که اس ام دی ها نور را با کیفیت بالا و با مصرف انرژی پایین ارائه می دهند.

4. کاهش گرما تولید شده (بسیار کم حرارت):

5. تعداد دفعات روشن و یا خاموش کردن یک لامپ اس ام دی ,کاهش طول عمر و یا خرابی لامپ را در پی ندارد.

6. آلودگی محیط زیستی و یا آسیب های چشمی ندارد.

7. لامپ های SMD فاقد پرتوهای مادون قرمز و فرا بنفش هستند.

8. سرعت روشن شدن و رسیدن به نقطه ی اوج روشنایی در لامپ اس ام دی کمتر از 20 میکرو ثانیه می باشد.

9. روشنایی ایجاد شده توسط لامپ SMDخیرگی ندارد.

10. بوسیله ی لنزهای متمرکز کننده نور می توان روشنایی را در زوایای دلخواه هدایت نمود.

11. در انواع لامپ های ال ای دی به خصوص لامپ اس ام دی شدت نور با گذشت زمان افت چندانی نمی کند.

12. تنظیم شدت نور و رنگ روشنایی لامپ LED SMD امکان پذیر است .

مرکز فروش انواع لامپ smd

مرکز فروش انواع لامپ smdبسیاری از شرکت های تولید کننده لامپ های led smd به فروش انواع لامپ ها در طرخ های متنوع و کارکرد های بسیار کردند .این لامپ ها برای موارد زیادی استفاده می شوند مانند :استفاده در پارک ها و اماکن باز ,سقف پارکت ها ,فروشگاه ها و ادارات و حتی منازل خانگی ,در نور اتومبیل و حتی نور پردازی خارجی نیز از این چراغ استفاده

می شود.

برای اطلاع از لیست قیمت انواع لامپ های کم مصرف به صورت زیر اقدام کنید :

  • مراجعه حضوری به شرکت لامپ های کم مصرف
  • نمایندگی فروش
  • مراکز بزرگ فروش عمده
  • کارخانجات وارد کننده و صادر کننده محصولات
  • مغازه ها و فروشگاههای موجود در سطح شهر
  • فروشگاههای اینترنتی معتبر

قیمت اس ام دی شاید نسبت به دیگر لامپ هایی که دارای کیفیت نامطلوب می باشند ,بالاتر باشد .اما دوام و ماندگاری بالای ان و مزیت هایی که قبلا بر شمردیم باعث می شود این دسته از لامپ ها را بر لامپ های بی کیفیت دیگر ترجیح دهیم بعلاوه مواد به کار رفته در این محصول به دلیل نوسانات قیمت رشد صعودی داشته و این بر روی قیمت تمام شده محصول تاثیر گذار خواهد بود .با این وجود بسیاری از این لامپ ها ,از قیمت مناسب و حتی پایین تری برخوردار هستند .

بلاوه خاصیت ضد سربی ,ثبوت نور و مزایای بسیاری باعث شده که محبوبیت خاصی در بین مصرف کنندگان داشته باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *